Vergelijkende reclame en SEO in de agriwereld

T 073 503 94 70

Vergelijkende reclame komt in de agri sector niet of nauwelijks voor. De agribusiness is een kleine wereld waar iedereen elkaar kent. We zijn dan ook behoorlijk voorzichtig met directe uitspraken over concurrenten omdat we bang zijn voor een kettingreactie.

Toch is er met name op het gebied van SEO veel te zeggen voor het noemen van concullega’s. Want zeg nou zelf, als je weet dat er veel gezocht wordt op een collega-merk voor een bepaalde oplossing die jij ook in huis hebt, waarom zou je daar dan niet direct op inhaken door dat merk ook in je eigen verhaal op te nemen?

Wij noemen andere agrarische communicatiebureaus
Wij denken dat het kan en daarom zijn we zelf een experiment gestart. Voor het eerst in ons bestaan noemen we vijf andere agri communicatiebureaus op onze eigen site! Oké, ik geef toe dat ik behoorlijk aan het idee moest wennen, maar ik ben tegelijkertijd ook heel benieuwd wat het effect is. In onze transparante wereld waarin we alleen kunnen winnen door van onze eigen kracht uit te gaan, is het eigenlijk geen enkel probleem om ook je concullega’s op je eigen site te noemen. Als je het maar netjes doet. Daarom hebben we voor dit experiment de spelregels vooraf goed bestudeerd.

Wij gaan de komende maanden in de gaten houden wat het effect is van deze strategie. En ik nodig bij deze iedereen die wil weten hoe dit werkt van harte uit om met ons te sparren over vergelijkende reclame en SEO.

GREEN Communicatie