Abemec EK actie Tractor Pimpen

T 073 503 94 70

EK 2012 was geen succes. Dat kan gelukkig niet gezegd worden van de EK Tractor Pimp actie van Abemec. De PR waarde van deze actie was ongekend.

Abemec is dealer van tractoren, machines en landbouwwerktuigen van onder meer Fendt, MF en Krone.

Veel gratis publiciteit
In 2012 bood GREEN proactief aan om een aantal concepten te ontwikkelen voor agrimerken die mee wilden liften op het EK 2012. Abemec had direct interesse.

Veel Nederlanders pimpen hun auto rond een EK of WK. Maar tractors pimpen, dat bestond nog niet. Dat inspireerde GREEN om de EK Tractor Pimp actie speciaal voor Abemec te ontwikkelen.

Communicatieconcept
De uitwerking was een fotowedstrijd waarin Abemec boeren en loonwerkers opriep om zelf hun tractor oranje te gaan pimpen. De foto van Jan de Kroon won met 225 stemmen en het bedrijf kreeg een Abemec tegoedbon t.w.v. € 1000,-. In totaal werd meer dan 850 keer gestemd op de deelnemende foto’s.

Abemec kreeg met de actie naast leuke reacties van klanten en medewerkers ontzettend veel free publicity in de Boerderij, Boerderij Vandaag, Nieuwe Oogst, diverse agrarische websites en op social media. Ook de Telegraaf kon de actie waarderen en plaatste het op de homepage.


Werk
Brandingstrategie | Communicatieconcept | Campagnebeeld | Fotografie | Advertenties | Online banners | Actiepagina op website Abemec | PR en Free publicity | Raamstickers voor tractoren | Tekst schrijven

GREEN Communicatie