Messago maïs = Puur Melk

T 073 503 94 70

Hoe maak je kenbaar dat het nieuwe maïsras van Innoseeds de hoogste VEM opbrengst heeft en zorgt voor een hoge melkproductie op het veebedrijf? Met een opvallend concept waren de zakken Messago maïs binnen no time uitverkocht!

Innoseeds is in de agrosector gespecialiseerd in de veredeling, productie, marketing en verkoop van gras-  en maïszaden. In graszaden is het zelfs wereldmarktleider. Messago is de naam van het maïsras dat in 2012 in Nederland is geïntroduceerd.

Het merkverhaal van maïsras Messago
Een maïsras positioneren is geen sinecure. Maïsrassen hebben veel eigenschappen die bepalend zijn voor de prestaties, maar het gaat vooral om de samenhang van die kenmerken. Een maïsras met hoge cijfers voor VEM (Voeder Eenheid Melk) en zetmeel is alleen interessant als het over de hele linie goed presteert. Dus niet omwaait, ongevoelig is voor ziekten en een goede beginontwikkeling heeft. En dat heeft Messago. Een sterk ras over de hele linie met daarbovenop indrukwekkende cijfers voor het VEM gehalte en VEM opbrengst. Dat betekent dat Messago de belofte van heel veel melk ook echt waar kan maken. In de praktijk zeggen veehouders vaak dat super ruwvoer met heel hoge VEM gewoon puur melk is. En dat is zeker van toepassing op Messago: Puur melk.

Communicatieconcept
Maïscampagnes zijn relatief kort. In een paar maanden tijd proberen circa vijf grote aanbieders hun rassen onder de aandacht te brengen van boeren en loonwerkers. Er is dus impact nodig. Daarom zocht GREEN naar een opvallend communicatieconcept om direct de aandacht van de doelgroep te pakken. GREEN bedacht het beeld van een maïshakselaar die geen maïs in een silagewagen spuit, maar melk in een melktankwagen spuit. Een uniek beeld dat de kracht van Messago wel heel duidelijk in beeld brengt: Messago, Puur Melk!


Werk
Positionering | Communicatieconcept | Campagnebeeld | Fotografie | Video / Viral | Referentievideo’s | Advertenties | Videobanner

GREEN Communicatie